An Introduksjon Til Lager Og Muligheter For The Tech Entreprenør Eller Oppstart Ansatt


Titanas SEO, WordPress, Fitness, Framer JS David Weekly, forfatteren av 8220An introduksjon til lager 038 Alternativer for Tech Entrepreneur eller Oppstart Employee8221 snakker om de grunnleggende finansieringsvilkårene for et nytt selskap og forstår hva heck alt dette papirarbeidet betyr. Hvis du ser denne videoen, vil du lære alt du vil vite om aksjer, alternativer, øke finansiering, oppstart investering etc. Starte eller kjøre en oppstart betyr mange ting, å bo på et stramt budsjett er en av dem. Lesing oppstartsdiet fra Parse. ly-gutta og de var i stand til å få matkostnadene ned til 4personday brakte minner fra min tur til San Francisco i slutten av mai 2009. Solen skinnet i San Francisco, men det føltes litt kaldt. Mikroklimaet i SF er et fantastisk fenomen, men heller ranting om været jeg ønsket å spise jeg var sultende. Tim Ferriss forklarte alt om mengden eksponering i direkte sollys. Slik er det kaldt eller varmt San Francisco føles når du har brunsj som forresten koster bare 6 dollar. Seks dollar for full økologisk mat eller omtrent euro4,3 ifølge Google. Dessverre hjelper bildet ikke til å forstå størrelsen på delen, men i utgangspunktet var det en 34 full slags papir Ziploc-beholder. Ganske anstendig mengde økologisk mat til 6 fra en åpen bar. Enhver gresk vet at ikke bare økologisk mat er freakin dyrt i Hellas, men med 4,3 euro kan du bare kjøpe en kaffe og en halv sandwich av noe slag, forutsatt at kaffen koster 2 euro topper. En 4,3 euro sandwich gjør jobben, men it8217 er ikke som noe nær organisk sunt eller sunt nok. Når det er sagt, kan du være kreativ, produktiv og sunn mens du bare spiser smørbrød. Kroppen og sinnet vet bedre enn deg. Vært der, gjort det og mislyktes elendig. Å være gresk, jeg vet sikkert at inntil en veldig sen periode ser vi greske sønner mat som de facto. Å ha noen matlaging for deg (hei gresk mor) er ikke problemet her. Oppskrifter er tilgjengelig online gratis. Det virkelige problemet er at ingen, jeg mener ingen, har aldri lært greske gutter og jenter hvordan de skal administrere og balansere budsjettet for en rimelig sunn livsstil (matlaging inkludert). Starte eller kjøre en oppstart er galne ting, men bare for folk i live, står på egenhånd og å klare og balansere vilje, utholdenhet og kostnader for å dekke selv de mest grunnleggende behovene som mat. Grekerne lærte aldri å mestre noen av disse. Verken de greske oppstartene vil. I verden av oppstart, er 8220stock, 8221 8220options, 8221 8220equity, 8221 og 8220liquidity event8221 bandied ganske fritt. Men gitt at en entreprenør eller en ansatt ved en oppstart8212 har stor innvirkning på deres levebrød, og verdien du får fra å bidra til en oppstart, ville det nok være fornuftig for deg å forstå nøyaktig hva disse begrepene betyr, ville det ikke være riktig. De dekker selv om konvertible notater. It8217 er virkelig en solid oversikt. Selv om det mangler ett verdifullt oppstartsprosjekt. Jeg fikk ikke se noen veiledning om hva jeg skal gjøre når den aksjen og disse alternativene alle går sør. Hvis du trenger å snakke om det, har I8217ve mer enn nok erfaring å dele i den forbindelse. Del dette: Introduksjon til lager 038 Alternativer Tusen takk for at du har skrevet en klar, lett-å-følge, jordnær e-bok om et viktig tema for både grunnleggere og ansatte i teknologiske oppstart. Jeg lærer en 8220Startup Equity Primer8221 klasse på Skillshare, og fant denne eBok å være en stor ressurs. Jeg vil med glede citere deg (som jeg gjør med Fred Wilson, Andy Payne og Brad Feld) i min neste klasse og henvise alle til dette. Beste, Jamie Lee jieunjamie Videoen er fantastisk og veldig bra. Det ville vært så bra om vi kunne laste ned eller se regnearkene igjen for å styrke hva vi lærte. Takk igjen meg, andre steder Siste innlegg Abonner på blogg via EmailAcceleration kommer vanligvis som single-trigger eller double-trigger. Enkelt utløser er det du snakker om: når alle dine alternativer er rettet opp ved anskaffelsen. Det kan hevdes at dette er urettferdig mot de som har jobbet sin tid til å tjene sin fulle opsjonstildeling. Vanligvis, i denne ordningen, er en viss andel av aksjene dine utsatt for utløseren (for eksempel 25 vest for eksempel). Jeg tror det ville være uvanlig at 100 av dine muligheter til å veksle umiddelbart etter oppkjøpet: hva om du ble kjøpt en måned etter at du ble med Den andre typen er dobbelttrykker. La oss si at du har 75 av opsjonene uvestret i et oppkjøp, og du har 3 år igjen å veste på det nye selskapet. Hvis de brenner deg, mister du resten av alternativene dine. Double-trigger akselerasjon er hvor alternativene dine vestlig straks hvis du ikke er sparket av grunn. Det betyr at, så lenge du ikke er grovt uaktsom i jobben din, kan det nye selskapet ikke skru deg ut av dine uvestede alternativer ved å legge deg av. Den eneste tingen å huske her er at mye av dette er gjenstand for din innflytelse over selskapet og utnytningen selskapet har med sin nye overtakende. Alle disse vilkårene er gjenstand for gjenforhandling i et oppkjøp, og alt kan endres når som helst - se hva som skjedde med Zynga. Tenk det en gentlemans avtale, for det meste. Gode ​​mennesker vil ære det, shitty folk kan prøve å skru deg. Som med alt, bør du bare gjøre forretninger med de du stoler på. Og til slutt, den absolutt beste måten å sikre at du får full verdi av alternativene dine (som ansatt eller grunnlegger), er å alltid sørge for at du er uunnværlig for selskapet. Et selskap som trenger deg, kan ikke skru deg. (endelig notat: IANAL, dette er min forståelse av hvordan ting fungerer) 62 Et selskap som trenger deg, kan ikke skru deg. Når du kombinerer dette med det berømte Charles de Gaulle-sitatet (Kirkegården er fulle av uunnværlige menn), forstår du ordentlig forutsetningen. Så i tilfelle der du ikke har akselerert inntjening, hva skjer med uvestede opsjoner i et oppkjøp. Skal de konverteres til opsjoner i tilsvarende dollarbeholdning i det overtakende selskapet på samme opptjeningsplan (åpenbart gjenstand for forhandling, YMMV osv. Osv. .) Med et oppkjøp gikk jeg gjennom, ingen av de uvestede opsjonene (etter akselerasjon) ble til noe (det betyr at de resterende aksjene aldri ble utstedt). Imidlertid legger det overtagende selskapet fram sin egen aksjepremieplan i håp om å beholde ansatte. 62 Er det mulig (eller realistisk) å inngå en ordning som i tilfelle av en oppkjøp eller likviditetshendelse at aksjen din blir fullfestet. Merk at omvendt også er mulig: En endring av kontroll som gjenoppretter vestingsklokken. Et kjent avstå med spørsmål som denne er å forhandle for det. Det beste du kan få ut av disse slags bøker (IMHO), er å styrke selvstendig tenkning om vilkårene du trenger, og å snakke intelligent om disse vilkårene i en forhandling. Ikke kjøp en bare for å høre om hva alle andre har eller ikke har vellykket forhandlet tidligere. Det er interessant og relevant, men det er perifert. Få avtalen du føler at du trenger, eller gå. I verste fall husker de barnet som ikke var en sucker, og du vil respektere deg selv om morgenen. Oppdatering: Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør. ) Ja. Dette er avhengig av vilkårene for utgangen, men er ganske vanlig. For å være kvalifisert for akselerasjon avhenger i de fleste tilfeller av din stilling i selskapet. Hvis du er høyere ledelse eller av kritisk betydning for selskapet på grunn av dine talenter, har du sannsynligvis flere sjanser til å få akselerert inntjening på aksjeopsjoner. Ja, dette kalles akselerasjon. Post-Enron, regjeringen regnet plutselig at det var veldig viktig å få alle muligheter til å bli priset av tredjeparter, selv små private privatpersoner, så det er nå et lovkrav om at styret vil ha en sikker havn fra rettssaker, må det få en 409 (a) verdsettelse utført hver 12. måned. Disse koster vanligvis rundt 8000 og er gjort av de mest utrolige braindead-regnskapsførerne du muligens kan forestille deg. Deres jobb er å fortelle deg en høy pris, og din jobb er morsomt å forklare dem hvorfor din bedrift er virkelig på randen av absolutt utslett for å samle dem til en 16 eller så verdsettelse, som da styret vil akseptere. Denne prosessen er tid og penger du ikke har råd til, men regjeringen mandater det. (kilde: side 12 under prissetting) Kjernen i dette spørsmålet var (og fremdeles) hvordan utsatt kompensasjon kan utnyttes av ledere som gyldne fallskjermhopping. Når eksekutører kan spre sin kompensasjon over tid, kan skattemessig behandling av kompensasjonen bli minimert for eksekveringen og maksimert for selskapene. Før 409a var omvendt sant. Når bedriftens fortjeneste er opptjent, blir de enten investert eller distribuert - bare to måter å håndtere pengene på. Før 409a ble ordninger med gyldne parachute-typen beskattet når beløpene faktisk (eller konstruktivt) ble mottatt som inntekt. Denne skattebehandlingen gjorde det gunstig for arbeidsgivere å gi utsatt kompensasjon som incitament - mye av det. Fornuftig: gi stor ansvarsforpliktelse for arbeid som aldri ble gjort på fortjeneste som ennå ikke er opptjent. Hvis du er en leder av General Motors, eller på styret av et stort selskap, var denne pre-Enron-måten bra for lederen å få utsatt kompensasjon, men dårlig for selskapet. Eventuell fremtidig fortjeneste går til lederne FØRSTE (om de utfører seg selv, selv i firmaet), og selskapets og lederens kortsiktige ytelse er det de vil fokusere på. Det har alltid vært et stort slag mellom bedriftsresultat og utøvende kompensasjon. En av de beste professorene jeg hadde på universitetsskolen, hadde gjort doktorgradsarbeid på gyldne fallskjermhopping, og dette er et ganske interessant område. Komplisert, men interessant. Dessverre har vi ikke noen lover som skaper incentiver for corps for å gi fortjeneste til de vanlige aksjonærene (i dette tilfellet ansatte som mottar vaniljeopsjoner), bare lovene som oppfordrer selskaper og deres (nåværende og tidligere) ledere til å engasjere seg i slæbebåt - krigen over fordelingen av fremtidig fortjeneste. Når dette skjer, har det svært lite av verdien å svinge ned til Joe Aksjonær. Har noen en lenke til et dokument som vil detaljere måtene du kunne få skrudd på ved oppstart Eller ved VC Jeg vet at det er triks som kan gjøres via fortynning, eller noe, men alt jeg har hørt er horrorhistorier, men nei faktiske mekanikk av hvordan det ble gjort, og hva du bør passe på når du ser på å bli med en oppstart. 62 Har noen en lenke til et dokument som vil angi måtene du kunne få skrudd på ved oppstart Eller ved VCs Theres virkelig ikke nødvendig, fordi det hele faller under denne kategorien: Du jobber veldig hardt, og så bruker de en av de mange kreftene i styret for å skru deg ut av en gevinst. Ive sett straks fortynning, revers splits pluss ny utstedelse, avfyring før inntjening av hendelser. Hvis du ikke har sett opp variabelbelønning eksperimenter, er det verdt en gander fordi det har en sterk likhet med oppstart. Jeg vil også gjerne se en dårlig opsjonskontrakt eller i det minste høydepunkter av hva som ville gjøre en. Relevant tidligere diskusjon (med noen gode poitner fra Grellas) news. ycombinatoritemid2623182 Dette (ekstremt velskrevne) dokumentet har gjort HN forsiden minst en gang før. Jeg tror dette er et testament til hvor nyttig denne informasjonen er for gründere. Jeg hadde ikke tid til å lese den i full siste gang, glad tilbake igjen. Det er faktisk et par feil på de to første sidene. Hvor kan jeg sende errata Også forfatteren (meg selv) leser Hacker News, inkludert denne kommentaren. ) Forfatteren gir sin e-postadresse på slutten. Det er kontaktinformasjon nederst i dokumentet. Hei, det er noe jeg er litt forvirret om. Teksten snakker om hvordan når du mottar lager som ansatt, betaler du inntekt (gevinst) skatt over dem som de kanskje ikke har penger til. Holder dette også for andre lagerholdere som grunnleggerne Når FMV har økt, må grunnleggere også betale skatt for sine aksjer. For å unngå dette, vil inntekterne grunnleggere antagelig sende et 83b-valg innen 30 dager etter mottak av aksjene (nevnt i PDF.) Da må de bare betale skatt når de selger aksjene. Og hvis de holdt på disse aksjene i over ett år, ville dette være en mindre, kapitalgevinst skatt. Hva er definisjonen av bevilgningsdato i denne setningen: Prosedyre må et 83 (b) valg gjøres innen 30 dager etter bevilgningsdatoen. Er det når fortidsplanen sier at du er vest? Er det når fortidsplanen sier at du er vest, og aksjen er fysisk skilt over Vel, det bare skremte dritten ut av meg. Heldigvis tror resten av nettet at du har 30 dager fra kjøpsdatoen. Mener du bankgjeld eller VC-stil-hybridgjeld. Ingen bank i sitt rette sinn vil gi millioner av dollar til en koder med en god ide. En bank (eller en rasjonell gjeldsholder) har liten interesse i oppsiden. Deres interesse er kapitalbeskyttelse og tilbakebetaling. Gjeld er vanligvis delt mellom eiendelutlån og kontantstrømutlån. Du kan få seriøs innflytelse med en eiendellån, kanskje 80 av egenkapitalen, men det antas at du har eiendeler (mindre gjeld) som kolaterale. Så hvis du vil ha 3m, trenger du minst 3m i egenkapitalen. Når det gjelder kontantstrømutlån, vil rasjonelle gjeldsleverandører ikke gå noen steder nær enda 5 ganger for et ustabilprøvet selskap. 5 ganger hva Vanligvis noen proprietær måling av inntjening (EBIT, EBITDA, EBITDA-C, NPAT, kontantstrøm, etc., justert for hva banken bestemmer). Så for 3m, trenger du vanligvis 1m i kontantstrøm allerede. Selv da må du håndtere månedlig eller kvartalsvis gjeldsrapportering. De fleste bedrifter som kvalifiserer for kontantstrømutlån, er relativt solide. Det er fordi paktene er restriktive (og spesielt skremmende for en inkonsekvent virksomhet). En 5 nedgang i inntekter kan filtrere ned til en seriøs nedgang i proprietær kontantstrømberegning og få banken til å ringe sin kapital neste dag. Sammenlign det med et VC-scenario. Tenk deg at du har brent gjennom 3m, salget har falt, da banken ringer hele 3m lånet. Kanskje i USA flyr det, men i de fleste ansvarlige finansmarkeder betyr det at du er toast i 5-7 år. Du vil ikke engang få en mobiltelefonkontrakt i noen land. Selvfølgelig er det forretningsmessig egnet for tradisjonell gjeld, men jeg kan ikke forestille meg at den typiske HN-leseren ville se etter seriøs kapital fra kredittinstitusjoner, med mindre de selv gjorde store penger, og de kunne ikke få VC av markedsstørrelser. Jeg vet ikke hva tekniskhetene er for bankgjeld, men det ser ut som at VC-penger er lettere å få, men har en million små kroker. Med gjeld er det vanligvis ikke kroker. Du betaler en fast rente.

Comments

Popular posts from this blog

Binære Options Null Risiko Strategi Uttalelse

Hvor Mange Aksjeopsjoner Til Be For

Mbb Genting Forex